Cíle:
Uvědomění různorodosti fungování lidských sídel
Pochopení rozvoje lokalit ve směru „zespodu – vzhůru“
Vysvětlení důležitosti dostupnosti pouličního nebo uličního obchodu (decentralizace proti centraliziaci)
Pomůcky/ Podklady:
Pauzovací papíry (lze nahradit běžnými papíry a kreslením proti světlu přes okno)
Mapy představující centra různých měst (např. asijských, afrických, jihoamerických slumů, měst a vesnic) ve vzájemně podobném měřítku
Černé fixa
Popis aktivity:
Studenti černou fixou překreslí na pauzovací (nebo přes okno na normální) papír stavby (vyznačí zastavěné plochy). Takovémuto zobrazení se říká figure-ground diagram nebo Nolliho schéma.
Studenti vyznačí klíčové trasy pohybu lidí – jednou barvou
Studenti se pokusí odhadnout (nebo najdou v původní mapě), kde se nachází třžiště nebo oblast ochodu a služeb
Studenti vyznačí docházkovou vzdálenost lidí z míst bydlení na místo prodeje potravin (15 min, 30 min, případně i 60min)
Studenti se pokusí vyznačit, kudy se na tržiště zboží dováží
Studenti diskutují, jak se mezi sebou liší jednotlivé výsledky a proč
Přidal: Jindřich Raftl